تماس با ما درباره ما

عنوان

  • فرهاد قائمیان برای رسول ملاقلی‌پور نوشت

    سینمای ملاقلی‌پور را آن طور که شایسته بود قدر ندانستند

    فرهاد قائمیان برای رسول ملاقلی‌پور نوشت

    سینماآنلاین: فرهاد قائمیان نوشت: سینمای رسول ملاقلی‌پور برای من بدون شخصیت او معنایی ندارد. در ذهنم، آن قلب مهربان و چشم‌های باهوش ثبت شده. می‌گویند عصبی بود و بداخلاق. اما نه، آقا رسول صادق بود. به آنچه می‌گفت اعتقاد و باور داشت و پای حرفش می‌ایستاد. دوستی با او پر از لحظه‌های خوش بود، بامعرفت بود و بامعرفت ماند. سینمایش را آن طور که شایسته بود قدر ندانستند.

  • دستمزد عجیب  یک بازیگر برای یک پروژه در مرحله پیش تولید

    وقتی تورم پراید ۱۲۰ میلیونی به دامن سینما هم کشیده می‌شود!

    دستمزد عجیب یک بازیگر برای یک پروژه در مرحله پیش تولید

    سینماآنلاین: این روزها که آنقدر افسار تورم در جامعه از هم گسیخته شده که رقم پراید به 120 میلیون و سکه به 13 میلیون رسیده و دلار مرز 28 هزار تومان را رد کرده، یک بازیگر سینما نیز برای حضور در پروژه‌ای سینمایی درخواست رقمی عجیب و غریب را مطرح کرده است.

  • یادداشت حامد سلیمان‌زاده بر فیلم کوتاه «سگ»

    سگ، استحاله رنجی معاصر

    یادداشت حامد سلیمان‌زاده بر فیلم کوتاه «سگ»

    سینماآنلاین:استحاله، تجربه فرآیند دگردیسی در درون است که اثرش، جسم را تحت تأثیر مستقیم قرار می دهد. شاید به نوعی دیگر بتوان گفت استحاله، نوعی معامله روح است با موجودی دیگر برای دستیابی به هدفی معین. با توجه به این مقدمه کوتاه می توان تغییر ماهیت در مسیر انتقام را خط روایی فیلم کوتاه و قابل توجه حسام صالح بیگ با عنوان "سگ" دانست؛ فیلمی بی ادعا اما پر از جزئیات، دقیق و عمیق.

  • روایتی عجیب از حضورهای جشنواره‌ای دروغین

    چند درصد حضورهای بین‌المللی سینمای ایران واقعی است؟!

    روایتی عجیب از حضورهای جشنواره‌ای دروغین

    به گفته یک پخش‌کننده بین‌المللی "در بررسی حضورها و جایزه های بین المللی حداقل پنج سال اخیر سینمای ایران به نتایج تاسف باری رسیده که نزدیک به ۸۰ درصد این اتفاقات در جشنواره های دروغین و بسیار کم ارزش و شبه جشنواره رخ داده اند."

  • خرس» را چه کسی قاچاق کرد؟

    سازمان سینمایی، حالا وقت شفاف‌سازی واقعی است!

    خرس» را چه کسی قاچاق کرد؟

    سینماآنلاین:سازمان سینمایی که در تمام این ماه‌ها، شفافیت را در اندازه‌های انتشار آمار و ارقام ریالی نهادهای متبوعش محدود می‌کرد، الان بهترین زمان ممکن را دارد که با معرفی قاچاقچیان «خرس»، به منتقدان خود ثابت کند که به دنبال شفاف‌سازی و روشن کردن ابعاد خاموش و کمتر پرداخته‌شده این سال‌های سینمای ایران است.